هناك شروط لكل حزب يفرضها على من يود الانضمام للحزب وهذا امر طبيعى فمن الاحزاب يفرض ان يكون مقتنع ببرنامج الحزب وان يكون متمتع بحقوقة السياسية وان لا يكون منضم لحزب اخر .... وغيرها من الشروط التى تختلف من حزب لاخر ..

ولكن الأمر مختلف بالنسبة للحزب الوطنى الديمقراطى فهناك نوع من الشروط الاخرى وهى _

1_ ان يكون_ بلطجى_ بمعنى ان يكون مستعد فى اى وقت القيام باعمال البلطجة لصالح الحزب كما يحدث فى الانتخابات وغيرها من المواقف السياسية التى تتطلب بلطجية الحزب.



2_ ان يكون_ مزور_ بمعنى ان الحزب قد يحتاجة فى الانتخابات لمساعدتهم فى تزوير الانتخابات كما حدث فى الاستفتاء على الدستور عندما ذهبوا الى اللجان وزورا الاستفتاء عن طريق تسويد البطاقات وتلقوا اجر حيال ذلك تختلف من كل عضو لاخر على حسب كمية التزوير التى قام بها كل عضو.

3_ ان يكون _حرامى_ فنشاهد فى المجالس المحلية جميع الاعضاء من الحزب الوطنى !!! يقسمون كل حى بينهم لكل عضو ان يسرق بطرقتى الخاصة وقضاء مصالح الناس لقاء رشوة , وايضا نشاهد فى البرلمان ان بعض الاعضاء ينضمون للمجلس مقابل مصالح مالية وكم من الاعضاء ينضمون للحزب الوطنى مقابل مصالح شخصية ومالية وهم لايقتنعون تماما ببرنامج الحزب الغامض؟؟!! الذى لاي هدف سوى الفساد والقضاء على الديمقراطية وانتهاك حقوق الانسان.

4_ان يكون _فاسد_ وهذا امر طبيعى فالحزب لا يهدف سوى تنمية الفساد فى المجتمع من فساد ادارى فى المحليات والمجالس النيابية وتزوير الانتخابات وانتهاك اعراض البشر والتعذيب وسرقة موارد البلد.




5_ ان يكون_ مطيع_ وهذا شرط ضرورى جدا فلا بد ان يكون العضو المنضم للحزب مطيع جدا وان يكون كقطعة الصلصال فى ايدى الحزب الوطنى فالعضو فى مجلس الشعب يعمل كل مايملى علية من رئيس الحزب دون ان يكون لة دور حقيقى فى المجلس فهو مجرد شكل يكمل الاغلبية المزور فى المجلس .
6_ان تكون_منافق_اى تشكر الحكومة باستمرار وان تشيد بخدمات الحكومة الوهمية والمزعومة وتحاول ان تقنع الناس بالكذب عن دور الحكومة الهدام فى المجتمع
متى سوف ياتى اليوم لنرفع راية الديمقراطية فى مصر ونضىء الامل من جديد بعد كادت ان تصبح مصر مظلمة من جراء كل ما يرتكب من الحزب الوطنى الديمقراطى ؟؟؟!!!!

2 التعليقات:

    ههههههههه

    جميلة اوى والله

    ربنا يهدى الجميع

    تحياتى
    أحمد الصباغ

    كويسه بس لما تعرض مجموع متسلطش الضوء على سلبيات الخصم ولازم تعرف ان اى حد بيظلم ويتفحل فى الظلم مش غلطان الغلط على الناس الى ساكته على الظلم وراضيه انه يحصل فيها كده ومابتكلمش مهو الى يقلاقى دلع ومايدلعش يبقى حرام عليه وكمان احنا شعب واخد على الذل والضرب بالكرباج عشان يمشى من ايام الفراعنه وملاناش ربنا خلق الشعب المصر 3 طبقات طبقه واخده على الذ1ل ولو النظام ده مشى هيدور على ناس تانيه تحكمهم وتذلهم وناس بتكلموا وخلاص ومابيعملوش حاجه زى سيدتك وسيدتى حلو الالقاب ديه مش كده وناس تحكم وتظلم الناس دول وهذه هى الحياه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Blogger Templates by Blog Forum